Werken bij de FOJA Groep
De FOJA Groep bestaat uit vijf bedrijven die samen volledig voorzien in technische oplossingen en elkaar versterken met overkoepelende diensten. Met meer dan 500 medewerkers, verdeeld over negen vestigingen, werken we in sectoren zoals brandstof, industrie, chemie, bouw en automotive in de Benelux. Bij ons draait het om betrokkenheid, vakmanschap en een sterke onderlinge band.
Benieuwd welke bedrijven onder FOJA Groep vallen? Kijk dan hier.
Onze organisatie
De FOJA Groep is een familiebedrijf onder leiding van één directeur-eigenaar: Fons Jans (foto rechts). Samen met financieel directeur Rob Huis in ’t Veld en Lars Jans (foto links) vormt hij de directie. In nauwe samenwerking met het managementteam zorgen zij ervoor dat onze strategische doelen worden omgezet in concrete plannen. Ons doel is simpel: plezier in het werk, bijdragen aan de leefbaarheid en het behalen van maximale klanttevredenheid, met een gezond financieel rendement als resultaat.
Onderstaande video laat goed zien hoe Fons en Lars continu samen bouwen aan de toekomst van onze organisatie. Lars is de derde generatie van de familie Jans die werkzaam is in ons familiebedrijf.
Een hecht familiebedrijf
De kenmerken van een familiebedrijf is de wederzijdse betrokkenheid tussen het bedrijf en de medewerkers en de snelle besluitvorming. Dat zie je terug in de korte lijnen, directe communicatie en de persoonlijke aandacht die er is voor elke medewerker. Fons kent iedereen bij naam en staat altijd open voor een gesprek. Omgekeerd staat ook iedereen klaar als er zaken buiten het dagelijkse werk om gedaan moeten worden. Die inzet van beide kanten maakt veel mogelijk.
De typische FOJA medewerkers
Bij de FOJA Groep werken mensen met zeer uiteenlopende kwaliteiten. De een is servicemonteur, de ander receptionist, weer een ander monteur of programmeur en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ondanks al die verschillende beroepen is er wel een rode draad in het karakter van een FOJA medewerker te ontdekken; we werken hard en pakken dingen enthousiast op.
Maar we houden er ook van om van tijd tot tijd te ontspannen. Daarom organiseren we bij de FOJA Groep regelmatig feestjes en andere activiteiten zoals een zomerbarbecue, jubileumborrel of een kerstdiner. Work hard – play hard! Bij de FOJA Groep gaan we er met zijn allen tegenaan maar maken we ook met zijn allen plezier.
Bij ons krijg je bovendien veel vrijheid en verantwoordelijkheid in je werk. We vinden het belangrijk dat je zelfstandig kunt werken, omdat dit ons als bedrijf sterk en flexibel maakt. Zelfstandig werken vraagt om vakkennis, maar ook om persoonlijke ontwikkeling. We verwachten dat onze medewerkers zelf dingen aanpakken en meedenken over oplossingen. Tegelijkertijd bieden we je de kans om jezelf te blijven ontwikkelen, zowel in je werk als persoonlijk.
Hoe wij het beste uit onze mensen halen
Tijd voor vakantie!
Jouw werk-privébalans is belangrijk voor ons. Daarom bieden we je ruim voldoende vakantiedagen. Op fulltime basis kun je minimaal 7 weken per jaar vrij nemen. In totaal heb je 38 dagen: 25 vakantiedagen en 13 ADV-dagen. Nog meer vrije tijd nodig? Geen probleem, je kunt extra vakantiedagen bijkopen. Zo zorgen we ervoor dat jij lekker in je vel zit!
Personeelsvereniging
Bij onze personeelsvereniging is het altijd gezellig! Bijna elke twee maanden organiseren ze een leuke activiteit waar iedereen aan mee kan doen. We hebben vaste jaarlijkse evenementen zoals het Sinterklaasfeest en de fietstocht. Maar we houden ook van afwisseling, dus organiseren we eenmalige activiteiten zoals een Hollandse avond, een Pubquiz of zelfs een Racing Day met een kartbaan op ons eigen terrein. Er is altijd iets leuks te doen!
Work hard, party harder
Wij organiseren de beste feestjes, althans dat zeggen onze medewerkers. Omdat er zo veel bedrijven bij FOJA betrokken zijn, is er altijd wel een reden om een feestje te geven! Bij een groot feest wordt zelfs ons hele terrein omgebouwd tot feestlocatie. De werkplaatsen worden opnieuw ingericht en hier vinden de beste feestjes plaats met artiesten van Xander de Buisonjé tot Tino Martin.
Alles in eigen beheer
We doen alles zelf en hebben daarom veel specialisten bij ons aan het werk. Naast het feit dat wij veel van ons werk zelf uitvoeren, hebben wij ook alles in eigen beheer. We beschikken over een eigen magazijn met alles wat je nodig hebt, zoals werkkleding, gereedschap en materialen om de klus af te ronden. Al het grote materieel dat we tijdens de klussen gebruiken, zoals hoogwerkers en heftrucks, beheren wij via onze eigen gereedschapsservice. Ook de 84 vrachtwagens en 132 bedrijfsbusjes zijn in eigen beheer; zelfs het onderhoud doen wij zelf bij FBS!
Jouw ontwikkeling bij ons
Ben jij klaar voor een volgende stap? Of juist toe aan iets nieuws? Wij willen ervoor zorgen dat jij je kunt blijven ontwikkelen. Dit doen we door met jou in gesprek te blijven over wat jij wil gaan doen. Heb je iets ontdekt wat je wil leren? Dan zorgen wij voor jou! Past het bij jou of je functie, dan betalen wij je opleiding. Wij kijken naar de toekomst en vinden dat jij dat ook mag doen. Samen groeien we verder – jouw ontwikkeling is onze kracht!
Bewust Fit & Vitaal
Bij ons willen we dat iedereen fit en vitaal blijft! Daarom vergoeden we een deel van je sportschoolabonnement als je bij ons komt werken. Maar dat is nog niet alles! We organiseren ook regelmatig workshops over gezond eten en goed slapen. Daarnaast kun je meedoen aan leuke activiteiten zoals bedrijfsvoetbal, mountainbike clinics of een gezellig potje padel. En het beste van alles? Deelname is helemaal gratis!
Onze medewerkers vertellen
Wij kunnen je natuurlijk goed vertellen waarom je bij ons zou moeten komen werken, maar onze medewerkers kunnen dat nog beter. Zij laten je namelijk zien hoe het écht is om bij ons te werken en wat zij dagelijks doen. Ben jij benieuwd? Klik dan snel verder!